• امروز یک شنبه بیست و پنجم آذر 1397 

اخبار سازمان اوقاف

مطالب ویژه

کانال سروش

شناسه خدمات

فراخوان طرح پژوهشی

معرفی پایگاه ها

خدمات غيرحضوري

سامانه شکايات

روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای تشکیلات خود هستند

روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای تشکیلات خود هستند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از وظایف روابط عمومی‌ها امید دادن به جامعه است، گفت: روابط عمومی‌ها آینه تشکیلات خودشان هستند، مدیران باید عیوب اداری خود را غیر از منابع نظارتی و حراستی، از روابط عمومی‌هایشان بشنود و اصلاح کنند.

 شنبه 29 اردیبهشت 1397   954  0      

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به نقل خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با مدیران روابط عمومی‌ها به مناسبت روز روابط عمومی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه‌داری گناهان را می‌سوزاند اما آن روزه‌ای که در کنار نخوردن و نیاشامیدن با تهمت، افترا، سخن‌چینی و دروغ همراه نشدن، حق کسی را پایمال نکردن، رشوه‌گیرنده و رشوه دهنده نبودن، از رانت‌ دادن و گرفتن بری باشد،روزه واقعی است .
وی با تأکید بر اهمیت ماه رمضان و قرائت قرآن در این ماه افزود: سعی کنیم در این ماه عزیز به خدا نزدیک شویم، اگر در ماه رجب و شعبان رفتار درستی داشته‌ایم، با آمادگی وارد ماه رمضان شده‌ایم .
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با تبریک روز روابط عمومی و تقارن آن با ماه رمضان اضافه کرد: همان‌گونه که مؤمن آینه مؤمن است، روابط عمومی‌ها هم آینه تشکیلات خود هستند، اگر عیبی هم هست باید به یکدیگر منعکس کنند تا در رفع آن عیب تلاش شود .
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی کاری سخت، پرتنش و تنش‌زا است، هیچ کاری در ادارات همچون روابط عمومی با سختی و آسانی در کنار هم عجین نیست .
آل‌هاشم ادامه داد: روابط عمومی‌ها همیشه در مقابل تاخت‌وتاز مدیران قرار دارند، اگر خوب کار کنند، هیچ‌کس قدردانی نمی‌کند، همه می‌گویند وظیفه‌اش بود اما اگر اشتباهی سر بزند، از بالاترین رتبه اداره تا پایین‌ترین قسمت، روابط عمومی را سرزنش می‌کنند .
وی بابیان اینکه با توجه به فعالیت در این بخش، دقیقاً با مشکلات روابط عمومی‌ها آشنا هستم، گفت: روابط عمومی‌ها باید سعی کنند برای انعکاس اخبار، در جذب و جلب خبرگزاری‌ها، عکاس‌ها، سایت‌های و پایگاه‌های خبری همچنین روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تبعیض قائل نشوند .
آل هاشم خاطرنشان کرد: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها امید دادن به جامعه است، باید در انعکاس فعالیت‌های آن مجموعه و سازمان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به جوانان امید بدهند، در عین‌ حالی که مشکلات را به مبادی ذی‌ربط منعکس می‌کنند، به‌ نوعی مطرح کنند که به جامعه امید داده شود .
نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان شرقی   اضافه کرد: روابط عمومی‌ها اگر در محیط اداری مشکلی هست، به مدیر مربوطه به نحو دقیق منعکس کنند، اینکه برای خوش‌خدمتی به رئیس گفته شود که هیچ مشکلی نیست، خیانت بوده و آن مدیری هم که دوست ندارد، عیب‌ها را بشناسد خائن است، مدیر باید عیوب اداری خودش را غیر از منابع نظارتی و حراستی، از روابط عمومی بشنود و به آن دقت کرده و در اصلاح آنها تلاش کند .
آل‌هاشم گفت: اگر روابط عمومی خوب عمل کند، می‌تواند حتی ضعف مدیران را برطرف و مدیر را پیش همه عزیز کند، مدیر روابط عمومی خوب می‌تواند سازمان متبوعه را در دید مردم بالا ببرد و بر عکس آن هم صادق است .
وی بابیان اینکه برخی رؤسا شبانه‌روز تلاش می‌کنند اما منشی یا رئیس دفتر به‌ نوعی با مردم رفتار می‌کند که نتیجه همه تلاش‌های مدیر را به هدر می‌دهند، ادامه داد: در انتخاب رؤسای دفاتر، حوزه‌های ریاست، منشی‌ها، پرسنل اداره و کلا کسانی که با مردم روبه‌رو هستند، باید دقت کرد .
امام‌جمعه تبریز اضافه کرد: خبر، خبررسانی و کار روابط عمومی 24 ساعته بوده و کاری تنش‌زاست، باید در روزهای شادی، غم فعال باشند، بر همین اساس باید سعی شود کسانی که اخلاق حسنه دارند، در روابط عمومی‌ها حضور داشته باشند .
وی افزود: رؤسا رفتار روابط عمومی‌ها را باید تحمل کنند و اجازه بدهند تا روابط عمومی‌ها هرچه می‌بینند و می‌شنوند به رؤسا انتقال دهند، برخی رؤسا دوست دارند فقط تعریف و تمجید بشنوند .
آل‌هاشم با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در موضوع فرهنگ‌سازی ادامه داد: دشمنان امروز به دنبال فرصت هستند، پس در عین‌ حالی که باید مدیران باید نسبت به حل مشکلات کسانی که مشکل‌دارند، اقدام کنند، باید مراقب باشند که حرکات و رفتارها آنها به دشمن کمک نکند .

برچسب ها  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

آخرین اخبار